گزدون
گزدون
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان عزیز

 *توجه*

*تبادل لینک هوشمند *

افتخار ما همراهی شماست
برای تبادل لینک، ابتدا سایت ما را با عنوان: گزدون و آدرس:   gazdoon.ir   لینک نمایید؛ سپس مشخصات لینک سایت خود را در کادر زیر بنویسید . در صورت وجود لینک ما در سایت شما، لینک شما به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.





 « محورهاي تبييني قیام مردمی نهم دي در پنجمین سالگرد بزرگداشت »

"دی ماه 1393 "

 1-   تبیین موقعيت ممتاز و برتر نظام جمهوري اسلامي در آستانه انتخابات 88

موقعيت ممتاز و برتر ایران در فن آوري هسته اي- موفقيت ايران در لبنان، فلسطين، عراق و اثرگذاري جدي نظام جمهوري اسلامي در منطقه و دست برتر ايران در مذاكرات هسته اي باعث شده بود كه اتحاديه اروپا و آمريكا درخواست جدي براي ادامه مذاكرات 1 + 5 و قبول شرايط جمهوري اسلامي را داشته باشند، حضور 85 درصدي مردم در انتخابات، درآغاز دهه چهارم حیات نظام جمهوری اسلامی ایران.

2-   لطمه به اعتبار، جایگاه و سرمایه های کشور با دروغ بزرگ تقلب

جریان فتنه با دروغ بزرگ تقلب ( كه بعدها خودشان چه در جلسه در حضور مقام معظم رهبري چه در بازجويي ها چه در تحليل هـاي داخـلي اذعـان كردند كه امكان تقلب در سطح گسترده وجود ندارد) و اردوكشي هاي خياباني و بيانيه هاي تند بعد از آن، ضمن ايجاد ترديد بزرگ در نتايج انتخابات در بين مردم موقعيت سياسي جمهوري اسلامي را در منطقه و دنيا متزلزل كرد.

3-   قانون شکنی و قانون گریزی جریان فتنه

مقتضاي افراد و جريان هايي كه نظام جمهوري اسلامي را قبول دارند و در چارچوب قانون تصمیم به مشارکت در رقابت های انتخاباتی گرفته اند، اين است كه اعتراضات خود را از مجاري قانوني پیگیری نمايند. جريان فتنه نشان داد كه قانون و سازو كارهاي قانوني نظام را قبول ندارد و با اردوكشي خياباني و آشوب ميخواهد به خواسته ناحق خود دست يابد.

4-   براندازی نرم طراحی شده توسط دشمن

فتنه سال 88 - در بعد خارجی - از سال ها قبل از 88 طراحی و دنبال شده بود. یکی از نشانه‌های آن این است که سناتور «مک کین»کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات سال 2008 در سال 1384 دقیقاً به «جنبش سبز» با همین نام! اشاره می‌کند و می‌گوید «در ایران، نظام را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم» مک کین همان کسی است در جریان یک سخنرانی در فروردین 1386 در ایالت کارولینای شمالی آوازی منسوب به گروه «بیچ بویز» در پشت میکروفون  سرود که در آن خوانده شده بود: «بر روی ایران بمب، بمب، بمب، بمب بریزیم ....» و البته 10 ماه بعد -19 بهمن 86- و از عصبانیت خود از جمهوری اسلامی را آشکار کرد.لیکن در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: «من همچنان اندیشناک (هراسان از) بلند همتی ایرانیان هستم ، چرا که چیرگی ایرانی بر منطقه به درازای تاریخ است».

همه اسناد و اطلاعات موجود نشان دهنده اقدام طراحي شده دشمن، با کپی برداری از مدل انقلاب های رنگی برای براندازی نرم بود. ثقل زمانی در انجام انقلابات رنگین انتخابات می‌باشد، بدین صورت که با اعلام تقلب در انتخابات از سوی مخالفان، ابطال انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات، با مداخله دولت های خارجی پیگیری می‌شود.  قبل از انتخابات 1388 توسط جریان فتنه درداخل و توسط دولت های غربی و رسانه های آنها در خارج، با بهره گیری از تجربه انقلاب های رنگی و آموزش سازمان رای خود از طریق زير سئوال بردن جريان انتخابات تحت عنوان تقلب، يك جريان اجتماعي براي براندازي نظام  راه اندازی نمودند.

5-   نقش كليدي آمريكا، سفارت خانه های غربی و اتاق های فكر

دفاتر ویژه، سفارتخانه‌ها و اتاق‌های فکر در واقع مثلث ابزار غرب برای تغییر در ایران را شکل داده‌اند. مراکز آمریکایی پیش از انتخابات به‌طور گسترده به ادبیات تقلب دامن می‌زدند و برای به آشوب کشیدن ایران از پیروزی قطعی میرحسین موسوی حرف می‌زدند و با برجسته‌سازی فعالیت مخالفان وانمود می‌کردند که نظام سیاسی ایران در آستانه سقوط قرار گرفته‌ است. در بعد خارجی از یک سو محافل آکادمیک و رسانه‌ای آمریکا، از سوی دیگر «دفاتر ویژه» آمریکا در کشورهای مختلف و از سوی دیگر سفارت‌خانه‌های غربی سه کانونی بودند که طی دو دهه فعالیت گسترده‌ای را با هدف «تغییر در ایران» دنبال می‌کردند. بر اساس بررسی‌های انجام شده حداقل 8 « دفتر ویژه» در دبی ، بگرام، بیشکک، باکو، سلیمانیه، آمستردام، لندن و واشنگتن به منظور ارتباط‌گیری، هماهنگ‌سازی، آموزش و تجهیز در فاصله سال‌های 1371 تا 1388 راه اندازی شده است. این دفاتر زیر نظر سیا و پنتاگون فعالیت می‌کردند. اسناد می‌گویند این دفاتر به سرشاخه‌هایی در تهران وصل بوده‌اند و از طریق این سرشاخه‌ها، نخبگان در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده و در یک برنامه چند لایه و چند مرحله توجیه و هماهنگ می‌شدند و در نهایت به‌عنوان پیشتازان تحول در نظام سیاسی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفتند. سرپل‌های این « دفاتر ویژه» همان حلقه‌هایی بود که در دوره سازندگی و اصلاحات در برخی از دستگاه‌ها سکولاریزه‌کردن نظام و جامعه ایران در دستور کارشان بود.

علاوه بر این دفاتر ویژه، دست کم 17 سفارتخانه غربی شامل سفارتخانه‌های انگلیس، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فنلاند، کره جنوبی، ژاپن و ... به جمع‌آوری اطلاعات حساس، ارتباط هدفمند با برخی از مراکز نظام، برگزاری جلسات با بعضی از نخبگان سیاسی مخالف نظام دینی، تهیه و تجزیه و تحلیل‌های دوره‌ای و سنجش درجه و ماهیت تغییرات در جامعه ایران مشغول بودند. بعضی از این سفارتخانه‌ها  ‌بخصوص سفارت انگلیس در فتنه سال 1388 به‌صورت عملیاتی‌تر به مقابله با نظام اسلامی پرداختند به‌گونه‌ای که بعضی از عوامل سفارتخانه‌های غربی به دلیل حضور مستقیم در آشوب‌های خیابانی بازداشت و محاکمه شدند.

محور سوم، مراکز مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا در واشنگتن است که به‌ طور ویژه روی ایران کار می‌کنند و تعداد واقعی آن‌ها مشخص نیست. یک گزارش بیانگر آن است که حداقل 70 اتاق فکر در آمریکا، روش های مقابله با ایران را تئوریزه و فرموله می کند. و سیاست های آمریکا در برخورد با ایران در 33 سال قبل، تحت تاثیر اسناد و گزارش های تولید شده در این اطاق های فکر است.

 

 

6-   ميدان دادن به جريانات ضد انقلاب

ميدان دادن به جريانات ضد انقلاب اعم از سلطنت طلب، بهايي،‌ منافقين، گروهگ هاي ضد انقلاب، زنان فاسد و اراذل و اوباش ( كه از همه اين افراد در خيابان ها و در حين اقدامات مجرمانه افرادي دستگير شدند) و حضور اين گروه افراد در اردوكشي هاي خياباني از نتايج عملكرد جريان فتنه بود كه اوج آن در حرمت شكني روز عاشورا ظاهر گرديد.

 

7-   حرمت شكني بزرگ عاشورا و قیام مردمی 9 دی

جريان فتنه و ضد انقلاب همراه، با شعارهاي خود در روز قدس (نه غزه،‌ نه لبنان) و حرمت شكني هاي روز 13 آبان و 16 آذر (شعارهاي حمايت از آمريكا و پاره كردن عكس حضرت امام خمینی رضوان الله علیه و حرمت شكني بزرگ عاشورا (آتش زدن خيمه امام حسين(ع) و رقص و پايكوبي در خيابان ها) ماهيت ضد ديني و ضد انقلابي خود را نشان دادند.

حرمت شكني روز عاشورا و حمايت سران فتنه از اراذل و اوباش صبر مردم خداجوي را به سر آورد و مردم عاشورايي با قیام خود در یک تظاهرات عاشورایی بی نظیرانزجار خود را از توطئه آمريكا و جريان فتنه همسو نشان داد. این حضور در سراسر کشور همه 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات 22 خرداد را در بر می گرفت. شعارهاي روز 9 دي مشخص كرد كه مردم به هيچ جناحي گرايش ندارند. مردم در 9 دي نشان دادند براي دفاع از انقلاب و نظام و رهبري در صحنه هستند.

قیام تاریخی و ماندگار نهم دی 1388 به تعبیر مقام معظم رهبری؛ حضرت امام خامنه‌ای‌- دامت برکاته‌-  " یکی از قله های فراموش نشدنی"، " حرکت برخاسته از بصیرت"، " شناختن موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز"، حرکتی در فضای غبارآلود"،" حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی" در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

8-   مدیریت و مهار فتنه

چهار عامل را مي توان بعنوان عوامل زمينه ساز حماسه 9 دي  و مهار فتنه 88 مورد توجه قرار داد. این چهار عامل عبارت است از؛ ایمان و باورهای اعتقادی مردم، رهبری الهی و هوشمندانه مقام معظم رهبری، بصیرت ملت ایران و عاشورای حسینی. حضور مردم در عرصه هاي مختلف از اعتقادات و باورهاي ديني آنها سرچشمه مي گيرد. ايمان مذهبي مردم، عشق به اهل بيت (ع) عامل قدرتمند در توليد قدرت مردمي انقلاب پيروزي ها و شكست دشمن بوده است. در آزمون هاي بزرگ دين مداري مردم عنصر تعيين كننده و كارگشا بوده است.

رهبري مهم ترين عامل در مقابله با فتنه ها و عبور از بحران ها بوده است. مهم ترين عامل آفرينش حماسه 9 دي و باطل السحر كردن فتنه بود. مقام معظم رهبري با مديريت حكيمانه، تبيين و آشكارسازي ماهيت فتنه با استراتژي مقابله نرم و با بهره گيري از قدرت مردمي نظام انرژي و ظرفيت جامعه را به جريان انداخت و با مديريت مردمي و انقلابي بساط فتنه را جمع كردند پيام ها، بيانات و تبيين هاي ايشان اثرات شگرفي داشت و ملت ايران را براي آفريدن حماسه پرشكوه بدون دعوت و فراخوان رسمي برانگيخت. سياست و خط مشي رهبري در طول  فتنه، جذب حداكثري و دفع حداقلي و تلاش براي برگشت افرادی که روزي جزء نظام بودند به دامن نظام وجدا كردن خط آنها از آمريكا و ضد انقلاب بود. ليكن متأسفانه سران فتنه نخواستند به اين كشتي نجات وارد شوند و با ادامه هم صدايي و همراهي با پروژه آمريكايي نشان دادند كه به اصول نظام پايبند نيستند.

جمهوري اسلامي نظامي مبتني بر اراده ملت است. بصیرت و بيداري ملت ايران عامل سرنگوني حكومت خودكامه شاهنشاهي، شكل گيري انقلاب اسلامي و نظام اسلامي و مقابله با چالش ها و تهديدات مختلف بوده است. مردم در همه عرصه ها در اين سه دهه نقش آفرين بوده اند در هر شرايطي همانند 9 دي كه نياز به حضور بوده با بصيرت و اقدام خود گره هاي بزرگ را باز كرده اند و از انقلاب و نظام دفاع كرده اند. بنابراين در حماسه 9 دي قدرت مردمي نظام به عنوان منبع قدرت نرم ظهور و بروز يافت. در واقع 9 دي، نه گفتن با قدرت مردمي مبتني بر مشي انقلاب اسلامي بود.

حركت مردم مبتني بر نگرش عاشورايي بود. مردم ايران در سخت ترين شرايط از كربلا، عاشورا و ابي عبدالله الحسين(ع) قدرت گرفته اند و درون مايه همه حركت هاي انقلابي و نهضتي مردم عاشوراي حسيني بوده است. واقعيت اين است هيچ رويداد و حادثه اي نمي توانست مثل حادثه روز عاشورا ملت ايران را در 9 دي به حركت درآورد. بنابرايـن احساسي كه در 9 دي بـه جريـان افتاد با روح عاشورايي در آميخته شد. عاشورا ستیزی، پرده دري و حرمت شكني ها در روز عاشورا مردم را به اين رساند كه با يك جريان منحرف از جنس لشكر ابن زياد روبرو هستند. كه همزمان با شهادت ابي عبدا... الحسين (ع) و ياران آن حضرت پرچم هاي عزاي آن حضرت به آتش كشيده مي شود. وقتي مسأله امام حسين(ع) و عاشورا به ميان آمد اين تحرك عمومي و حركت عظيم بوجود آمد و آميخته شدن حركت فتنه با عاشورا ضربه به فتنه را نهايي كرد.

9-   تداوم ستيزه جويي با نظام

پس از 9 دي و 22 بهمن سال 88 توقع بود، جريان فتنه به نداي مردم گوش فرا دهد و از ستيزه جويي با نظام دست بردارد. ليكن اطلاعيه ها و بيانيه هاي بعدي نشان داد كه آنها دنبال ايجاد يك جنبش اجتماعي جهت براندازي نظام هستند و اوج آن در 25 بهمن سال 89 و همراهي آنها با آمريكا در مشابه سازي جمهوري اسلامي با حكومت هاي ديكتاتور منطقه و درخواست از مردم جهت حضور در خيابان ها بود. با گذشت زمان، جريان فتنه و عناصر خارج نشين آنها كاملاً خود را به سياست هاي آمريكا هم جهت كردند و امروز اين جريان (جنبش راه سبز اميد، جـريـان فتنه و اصـلاح طلبان همـسو) همان مسيـري را طي مي كنند كه آمريكايي ها ترسيم كرده اند. آمريكا مي خواهد؛ ايران الگوي انقلاب هاي منطقه نباشد و آنها نيز با بيانيه ها و نامه نگاري هاي خود با سران اين جنبش ها همين خواسته را پي گيري مي نمايند، آمريكا مي خواهد با ايجاد يك جريان اعتراضي و جنبش اجتماعي در داخل كشور همراه با سياست هاي تحريم و به بهانه نقض حقوق بشر و مباحث هسته اي دايره فشار داخل و خارج را برنظام افزايش دهند و جريان فتنه نيز درست همين خط را دنبال مي كند.

10- قیام کنندگان 9 دی، هدف راهبرد جدید دشمن

پیام قیام مردمی نهم دی 1388، این بود که امکان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران، از درون با کپی برداری از انقلاب های رنگی" جنگ نرم" نمی باشد. مردم به نظام اعتماد و دلبستگی دارند. همچنانکه پیام هشت سال دفاع مقدس ملت ایران این بود که؛ امکان براندازی نظام جمهوری اسلامی از طریق" جنگ سخت" وجود ندارد. پیام اسلام خواهی ملت ها در تحولات اخیر منطقه و برگزاری اجلاس موفق غیر متعهدها در ایران این بود که؛ امکان انزوای سیاسی ایران وجود ندارد. بنابراین انقلاب اسلامی را که کانون الهام بخشی در منطقه و جهان است، چون امکان براندازی و فروپاشی آن وجود ندارد، باید از طریق افزایش فشار اقتصادی و سیاسی مهار شود.، قدرت آن در داخل و خارج کاهش یابد.     9 دی این پیام را به دشمن انتقال داد که جمهوری اسلامی از عمق مردمی برخوردار است. بنابراین دشمن قیام کنندگان 9 دی " دلبستگی و اعتماد ملی" را از طریق فشار اقتصادی هدف قرار داد. تا با ایجاد نارضایتی مردم را ناامید و مایوس سازد.

11- عبرت آموزی از گذشته

اکنون و در شرایطی که بیش از یک سال  از شروع به کار دولت تدبیر و امید می گذرد و در شرایط مذاکرات نهایی با دولت آمریکا و 5+1 و حل مشکلات هسته ای ایران است ؛ در این شرایط، حفظ حقوق مشروع ملت ایران و حرکت دولت در مسیر "نرمش قهرمانانه" که  ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده و انتظار است این تفکر در مذاکرات عملیاتی شود.

 

....." هيچ كس در چشم اين دشمنان منفورتر از چهره‌ى درخشان و آفتاب فروزان امام بزرگوار ما نبود؛ برايش احترام قائل بودند، امّا از ته دل دشمنش بودند؛ به‌خاطر اينكه ايستاده بود، به‌خاطر اينكه امام با دو خصوصيّت بى‌نظير «بصيرت كامل» و «قاطعيّت تمام» - هم خوب ميديد و درست ميفهميد، هم قاطع مى‌ايستاد - سدّى بود در مقابل پيشرفت اينها و در مقابل ناخن زدن و نيش زدن و ضربه زدن اينها؛ لذا با او دشمن بودند. البتّه عرض كرديم برايش احترام هم قائل بودند، ميفهميدند عظمت او را، امّا هرچه عظيم‌تر، از چشم آنها مبغوض‌تر؛ امروز هم همين‌جور است؛ هر كسى كه در پايبندى به اين ارزش اصولى و اصلى، يعنى ارزشى كه هويّت سياسى انقلاب را معيّن ميكند - لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون - پايبندتر باشد و بفهمد كه فهرست مشكلات توليدشده و ايجادشده‌ى دشمنان عليه نظام اسلامى در اين چهارچوب ميگنجد - هركسى با يك چنين بينشى و با ايستادگى در اين راه باشد - همان‌قدر براى آنها مبغوض است. البتّه عالَم ديپلماسى، عالَم لبخند زدن است؛ لبخند هم ميزنند، مذاكره هم ميكنند، درخواست مذاكره هم ميكنند، خودشان هم ميگويند. به يكى از اين سياستمداران غربى چند روز پيش از اين گفته بودند شما كه ميخواهيد مذاكره بكنيد با ايران، خب دشمن است ايران؛ گفته بود خب، آدم با دشمن مذاكره ميكند ديگر! يعنى اقرار به دشمنى با ايران؛ صريح ميگويند. علت دشمنى اشخاص نيستند، علت دشمنى اين حقيقت و اين هويّت است. همه‌ى آنچه كه ميگويند در اين چهارچوب بايد تفسير و تحليل بشود، در اين چهارچوب بايد فهميده بشود.
ما مخالف با حركتهاى صحيح و منطقى ديپلماسى هم نيستيم؛ چه در عالم ديپلماسى ، چه در عالم سياستهاى داخلى. بنده معتقد به همان چيزى هستم كه سالها پيش اسم‌گذارى شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در يك جاهايى بسيار لازم است، بسيار خوب است؛ عيبى ندارد، اما اين كشتى‌گيرى كه دارد با حريف خودش كشتى ميگيرد و يك جاهايى به دليل فنّى نرمشى نشان ميدهد، فراموش نكند كه طرفش كيست؛ فراموش نكند كه مشغول چه كارى است؛ اين شرط اصلى است؛ بفهمند كه دارند چه‌كار ميكنند، بدانند كه با چه كسى مواجهند، با چه كسى طرفند، آماج حمله‌ى طرف آنها كجاى مسئله است؛ اين را توجّه داشته باشند."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

گــــــــزدون

روســـــتای گــزدون، بخش پاتاوه، شهرســتان دنا، استان کهگیلویه و بویراحــــــمد. بخش پاتاوه علیرغم نیروهای انسانی مستعد و متعهد و داشتن نعمت های خدادادی فراوان همانند آب، منابع طبیعی، منابع زیر زمینی، موقعیت مناســـب مکانی، طبیعت زیبا و بکر و از همه مهمتر قرار گرفتن در پیشانی ورودی به پایتـــخت طبیــــعت ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد و ... هنوز دارای محرومیـــــــــــت های فراوانی در بسیاری از زمینه هاست. در دنیای امروزی که به عنوان عصر ارتباطات معرفی شده است کسی از قافله عقب نمی افتد که بتواند اطلاع رســـــانی در تمامی زمینه ها اعم از پیشــــــــرفت یا عقب افتادگی در تمامی حوزه ها را داشتــــــــه باشد. و لذا عزیزان به خصوص جوانان و اهالی قلم دست به کار شوند و هر آنچـــــــه در توان دارند نسبت به معرفی و بازتاب اخبار و پتانسیل های بالقــــــــوه و بالفعل این بخش به ظاهر محروم ولی دارای غنای انسانی بالا اقدام کنند. این وبلاگ آماده دریافت نقطه نظـــــــــرات و پیشنهادات و مطالب شما و انتشار آن با نام خودتان در سایت روستای گزدون را دارد. با تشکر مجدد shahintizbal@yahoo.com
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 185
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس