گزدون
گزدون
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان عزیز

 *توجه*

*تبادل لینک هوشمند *

افتخار ما همراهی شماست
برای تبادل لینک، ابتدا سایت ما را با عنوان: گزدون و آدرس:   gazdoon.ir   لینک نمایید؛ سپس مشخصات لینک سایت خود را در کادر زیر بنویسید . در صورت وجود لینک ما در سایت شما، لینک شما به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.





شرکت مخابرات استان

به بهانه ارائه (GSM روستایی) زیر ساخت های تلفن ثابت و اینترنت در روستاها را از بین برد.

۱۳۹۳/۰۱/۲۰، ۱۰:۰۵

به بهانه ارائه (GSM روستایی) زیر ساخت های تلفن ثابت و اینترنت در روستاها را از بین برد.

وبلاگ گزدون: عزت اله محسنی پور

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از معدود استان هایی است که تلفن های ثابت روستایی آن جمع آوری شده است. این اقدام مخابرات در اکثر روستاهای استان، موجب نارضایتی مردم شده و  شرکت مخابرات با وعده و وعیدهایی همچون تلفن همراه روستایی (GSM روستایی) و غیره،  زیرساخت تلفن ثابت روستایی که ضریب بهره مندی ازآن درسطح استان چشمگیر بود، را به کلی نابود کرد و با طرحی ضربتی،  تمامی کابل ها و پایه های تلفن ثابت روستایی را با بکارگیری نیروهای  کاردان! و استفاده  ازتمام توان از بیل مکانیکی گرفته تا  تراکتور و قیچی و دستگاه برش و …نسبت  به جمع آوری  و از بین بردن امکانات تلفن ثابت روستایی اقدام کردند.

مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد  به بهانه ارائه (GSM روستایی) زیر ساخت های تلفن ثابت و اینترنت در روستاها را از بین برد.

در استانی که بنا بر داده های درگاه آمار، بیش از نیمی از جمعیت آن در مناطق روستایی زندگی می کنند آیا این اقدام شرکت مخابرات جای بسی سوال و پیگیری را دارد؟ در دنیای مدرن کنونی که ارتباطات و رسانه حرف اول را در میزان پیشرفت می زنند آیا این اقدام شرکت مخابرات در روستاهای استان فرار به عقب تلقی نمی شود؟

شرکت مخابرات استان با هزینه ۲۴ میلیارد تومانی در مناطق روستایی، GSM روستایی را راه اندازی کرد. آیا این شرکت با این هزینه گزاف توجهی به میزان ارائه خدمات در قالب سیم کارت های روستایی (GSM) را دارد؟ آیا به میزان استقبال و استفاده روستائیان از این نوع سیم کارت ها توجهی دارد؟ آیا ضریب پوشش و بهره گیری از این سیم کارت ها قابل مقایسه با سایر اپراتورهای کشور است؟ آیا قابلیت هایی همچون ارسال پیامک و اینترنت و … را داراست؟

جای این سوال باقی است که ارائه تلفن ثابت به قشر محروم روستایی جزو خدمات عمومی است که هدف آن ارائه خدمت بی منت و رفاه مردم بدون از توجه به میزان درآمدزایی آن است و یا  تلفن ثابت به عنوان ابزاری است که با ارائه آن میزان درآمد و سوددهی بیشتر مد نظر است تا یک خدمت؟

اگر هدف خدمت عمومی است بهتر است بدانیم، انتظار درآمد و سود در روستاها در قالب خدمات بسیار ناچیز است و جمع آوری بسترهای تلفن ثابت در روستاها به بهانه عدم سود دهی اشتباهی بزرگ بود.

در عصر کنونی که ارتباطات بسترهای لازم را جهت جامعه جهانی و برداشتن مرزها در دنیای مجازی به وجود آورده است و پیامد آن رفاه نسبی و سرعت و دقت با بکارگیری کمترین هزینه را دارد و دهکدهای جهانی در حال شکل گیری هستند بهتر است گریزی هم به استان و مناطق روستایی بزنیم و با تصمیمات عجولانه آنها را از بخش مهمی از خدمات محروم نکنیم.

تلفن ثابت در کشور علاوه بر امکان تماس تلفنی زیر ساخت خدمات زیادی همچون اینترنت و غیره است. در این استان نیز زمینه ارائه خدمات با اینترنت و فضای مجازی روز به روز بیشتر شده و تلاش مسئولان جهت بسترسازی را صدچندان می کند.

اینترنت واژه ای است فراگیر و مناطق روستایی به اختیار و یا اجبار باید دارای اینترنت باشند. یکی از ابزارهای مهم جهت بهره مندی روستاها از اینترنت پرسرعت تلفن ثابت با کابل های نوری کنونی است ولی نبود تلفن ثابت در روستاها و عدم امکان بهره برداری از اینترنت در قالب تلفن های ( GSM ) روستایی انجام امور ارتباطی را برای روستائیان سخت و سخت تر نموده است.

در همین روزها که مردم روستایی باید اقدام به ثبت نام اینترنتی در سامانه هدفمندی یارانه ها کنند باور کنید با مشکل ثبت نام روبرو هستند. نداشتن اینترنت در روستاها  آنان را مجبور به سفر به مراکز شهرها و پرداخت هزینه های سفر و صرف وقت بیشتر می کند.

از شرکت مخابرات استان انتظار میرود با بهره گیری از علم روز دنیا و توجه به مناطق محروم روستایی و عشایری،  نسبت به مرتفع نمودن مشکلات و خدمت رسانی و بسترسازی در امور ارتباطی همچون تلفن و اینترنت اقدام عاجل نماید.

منتظر نظرات شما عزیزان در پربار کردن محتوای وبلاگ می باشیم.


مدیر وبلاگ: عزت اله محسنی پور
 


نظرات شما عزیزان:

خواب گنجشک
ساعت7:59---22 مرداد 1393
جای تاسف داره استان ما که هزار بلا سرمون میاره
همین گچساران ما چقد نفت داره روزانه در میاد و چقد پیشرفت داریم !!!!!؟؟؟؟؟
ما چقد گرما آلودگی و... رو تحمل کنیم
کاش به فکر امنیت و عمران این مردم میبودند
فکر میکنید دلیلش چیه که این همه تحقیر بشیم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

گــــــــزدون

روســـــتای گــزدون، بخش پاتاوه، شهرســتان دنا، استان کهگیلویه و بویراحــــــمد. بخش پاتاوه علیرغم نیروهای انسانی مستعد و متعهد و داشتن نعمت های خدادادی فراوان همانند آب، منابع طبیعی، منابع زیر زمینی، موقعیت مناســـب مکانی، طبیعت زیبا و بکر و از همه مهمتر قرار گرفتن در پیشانی ورودی به پایتـــخت طبیــــعت ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد و ... هنوز دارای محرومیـــــــــــت های فراوانی در بسیاری از زمینه هاست. در دنیای امروزی که به عنوان عصر ارتباطات معرفی شده است کسی از قافله عقب نمی افتد که بتواند اطلاع رســـــانی در تمامی زمینه ها اعم از پیشــــــــرفت یا عقب افتادگی در تمامی حوزه ها را داشتــــــــه باشد. و لذا عزیزان به خصوص جوانان و اهالی قلم دست به کار شوند و هر آنچـــــــه در توان دارند نسبت به معرفی و بازتاب اخبار و پتانسیل های بالقــــــــوه و بالفعل این بخش به ظاهر محروم ولی دارای غنای انسانی بالا اقدام کنند. این وبلاگ آماده دریافت نقطه نظـــــــــرات و پیشنهادات و مطالب شما و انتشار آن با نام خودتان در سایت روستای گزدون را دارد. با تشکر مجدد shahintizbal@yahoo.com
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 185
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس