گزدون
گزدون
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان عزیز

 *توجه*

*تبادل لینک هوشمند *

افتخار ما همراهی شماست
برای تبادل لینک، ابتدا سایت ما را با عنوان: گزدون و آدرس:   gazdoon.ir   لینک نمایید؛ سپس مشخصات لینک سایت خود را در کادر زیر بنویسید . در صورت وجود لینک ما در سایت شما، لینک شما به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.





وبلاگ گزدون: عزت اله محسنی پور

در سالهای نه چندان دور همواره وقتی فردی از دنیا می رفت، بستگان دور و نزدیک، دوستان و فامیل های نسبی و سببی همه در مراسم تشیع،تدفین و به خاکسپاری شرکت کرده و ضمن ابراز همدردی و قرائت فاتحه، در حد توان کمک مالی به خانواده متوفی می کردند که این عمل خداپسندانه موجب تأمین قسمتی از هزینه هایی همچون پذیرایی و مراسم مختلف و تهیه قبر می شد.

فااتحه خوانی سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد

  و چه بسا با این کمک های مالی نیز یتیمان صغیر و پیران و در یک کلام خانواده فقیری تا زمانی که عزادار است از لحاظ مالی تأمین گردند و مصداق بنی آدم اعضای یکدیگرند را لبیک گفته و با این عمل، افراد امیدوار به قبول اعمال از این دستی در پیشگاه خداوند باریتعالی بودند ولی در دهه گذشته تا کنون این رسم دیرینه که ریشه در دیانت و فرهنگ اصیل ایرانی داشته به یکباره کنار گذاشته و افراد به صورت خانوادگی و فامیلی و طایفه ای بنا بر وسع مالی خود سوار بر ماشین های خود از پیکان تا مدل های گران قیمت خارجی شده و با صف های طولانی و به راه انداختن رژه ماشین ها در مراسم مختلف اموات شرکت می کنند که بار دیگر شرکت در مراسم را عملی فی نفسه بسیار خوب می دانیم ولی بهتر نیست که در این بین فکری به حال خانواده داغدار و عزادار جهت تأمین حداقلی مراسم مختلف از روز به خاکسپاری وغیره شود. آیا امیدی به احیاء این سنت های نکو و فراموش شده وجود دارد؟آیا روحانیت محترم به عنوان مروجان اسلام ناب محمدی و بزرگان و منبرنشینان و واعظان در این مورد وظیفه ای دارند؟

مراسم اربعین یا چهلمین روز که یادآور مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان دو عالم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را کنار گذاشته و با چاپ پوستر و از بلندگو اعلام داشته که «مراسم چهلمین روز، به دلیل عدم ایجاد زحمت برای عزیزان به صورت عام برگزار نمی گردد و هزینه مراسم صرف امور خیریه می گردد». مراسم اربعین سنتی است که از عهد اسلام به مسلمانان و شیعیان به ارث رسیده و بهتر نیست که اربعینی را که تداعی کننده نام اربعین حسینی است را به بوته فراموشی نسپاریم؟

مراسم فاتحه خوانی در استانمان رنگ و بوی سیاسی گرفته و مرده بیچاره در حال استغفار و جواب به نکیر و منکر است ولی مردگان و زندگان نزدیک به انتخابات مراسمی مختلف از سایرین را شاهدند. کاندیداتورهای مجلس، شورای شهر و روستا و به تبع آنها مدیران کل و میانی تا سرایه دار همه می آیند. جای خجالت نیست؟ اینجا قبرستان است، اینجا مکان فرود فرشتگان مقرب الهی است، اینجا مکان خودسازی و الله اکبر است و نه سیاسی کاری و جلب آرا. بهتر است که به حال خودت بگریی و تو هم با همین یک متر پارچه سفید در محضر خدا حاضر خواهی شد و بس کن و بدان مردم در دل به شما و حال زارتان می خندند.

هم استانی ها از دریافت پیامک های حاوی مراسم تشیع و غیره به ستوه آمده اند. ارسال این پیامک ها به صورت اجباری برای مخاطبین و آزردن خاطر آنها به دلیل دریافت این نوع پیامک ها آنان را متأثر می کند. تأثری که نا خواسته به سراغ آنها آمده است.

منتظر نظرات شما عزیزان در پربار کردن محتوای وبلاگ می باشیم.

مدیر وبلاگ: عزت اله محسنی پور


نظرات شما عزیزان:

كربلايي اميد علي بهمنيار
ساعت13:31---8 خرداد 1393
درود بر مديريت محترم سايت جناب اقاي محسني وبلاگ خوبي داري.به مطالب بسيار زيبا يي اشاره فرمودي همينطور كه فرمودي هست .با سپاس بهمنيار
پاسخ:برادر بهمنیار از حسن توجه شما به سایت گزدون سپاسگزاریم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

گــــــــزدون

روســـــتای گــزدون، بخش پاتاوه، شهرســتان دنا، استان کهگیلویه و بویراحــــــمد. بخش پاتاوه علیرغم نیروهای انسانی مستعد و متعهد و داشتن نعمت های خدادادی فراوان همانند آب، منابع طبیعی، منابع زیر زمینی، موقعیت مناســـب مکانی، طبیعت زیبا و بکر و از همه مهمتر قرار گرفتن در پیشانی ورودی به پایتـــخت طبیــــعت ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد و ... هنوز دارای محرومیـــــــــــت های فراوانی در بسیاری از زمینه هاست. در دنیای امروزی که به عنوان عصر ارتباطات معرفی شده است کسی از قافله عقب نمی افتد که بتواند اطلاع رســـــانی در تمامی زمینه ها اعم از پیشــــــــرفت یا عقب افتادگی در تمامی حوزه ها را داشتــــــــه باشد. و لذا عزیزان به خصوص جوانان و اهالی قلم دست به کار شوند و هر آنچـــــــه در توان دارند نسبت به معرفی و بازتاب اخبار و پتانسیل های بالقــــــــوه و بالفعل این بخش به ظاهر محروم ولی دارای غنای انسانی بالا اقدام کنند. این وبلاگ آماده دریافت نقطه نظـــــــــرات و پیشنهادات و مطالب شما و انتشار آن با نام خودتان در سایت روستای گزدون را دارد. با تشکر مجدد shahintizbal@yahoo.com
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 312
بازدید هفته : 810
بازدید ماه : 7037
بازدید کل : 276205
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 185
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس